21 August 2008

Something for my door - Noe å henge på døren

Scroll down for the english version in cursive.


Jeg fikk det for meg at jeg ville lage meg et dørskilt til hobbyrommet mitt og dette er resultatet.
Bildet har jeg fått en eller annen gang og det har ligget her lenge uten å bli brukt. Jeg synes det er så skjønt! Treplaten som utgjør skiltet er distresset med Tea Dye rundt det hele. La deretter et ark over platen på forsiden og strøk med fingeren rund slik at jeg fikk avtrykk i arket hvor jeg skulle klippe.

Klippet til ovalen og distresset den også. Trykket swirler fra Stempleglede rundt kanten med Vintage photo distress ink.

Sommerfuglene er fra Lisas Altered Art. Det er Abigail fra Quickutz som er brukt, samt swirl fra Bosscut og blomster fra Prima. Det er brukt krakkeleringslakk på sommerfuglene.

De to påfølgende kortene er bare en variasjon av det som ble lagt ut for noen dager siden. Jeg er inne på litt masseproduksjon for tiden. Kortboksen er så tom så det trengs å få fyllt den opp. Eller, det vil si... jeg har egentlig to svære esker proppfulle av kort, men jeg er så himla misfornøyd med dem så de bare ligger der. Vurderer sterkt å la noen få selge dem for ti kroner stykke så tjener jeg i alle fall litt.


Det er vel slik med oss at vi stadig utvikler oss, både når det gjelder stil men også med farger og pynt, og det jeg synes så veldig bra ut for et-to år siden rødmer jeg nå dypt når jeg ser på.



This is something for my door. I bought a wooden sign that I distressed with Tea Dye. The print with the little girl and the butterfly I don't know where I got from, but it has been hanging around here for a while. I put the backgroundpaper over the sign first and pressed my finger around the edge som I could get a idea of where I should cut. Then I distressed the paper as well with Tea Dye. Stampet som swirls around the edges with the swirls from Stempelglede with Vintage Photo distress ink.The butterflyes are for Lisas Altered Art. The letters are cut out of Abigail from Quickutz and the swirl is from Bosscut. Flowers from Prima.

These two cards are just a follow up from the card I posted some days ago. My box of cards are rather empty so my intensions was to fill it up with som easy, clean cards. Well... actually I have two boxes filled up with cards, but I do not like them anymore and so I think that noone would be interested neither to own them or to buy them. Perhaps I'll ask my mother or mother in law to sell them for two dollars a piece. (I don't know how it is elsewhere but in Norway cards are usually sold at prizes around eight, nine dollars for one.)

It is that way with me. I feel that I am in a constant development as a cardmaker. Sometimes it goes forward and sometimes backwards. I try out new things and new tecniques, but you can bet that in a years time I'll hate these cards and the sign too. My taste changes so fast. Have a great day if you pass by!

27 comments:

  1. De "masseproduserte" ;) kortene dine er bare så flotte! De er så sarte og delikate i sin enkelhet! Skal lage endel slike når jeg kommer hjem fra ferie, trenger virkelig å få fylt opp litt i boksen min også, er akkurat slik som deg jeg :) Vi er vel som regel våre verste kritikere.
    Dørskiltet ble også nydelig! Står akkurat i stil til deg, og jeg kan nå se det for meg på døren din :)
    Jeg skal se om jeg får sendt deg en god mail før vi reiser, men dagene mine har vært så travle den siste tiden derfor har det vært stille fra meg.

    Klem klem!

    ReplyDelete
  2. toppenfin dörrskylt å vackra kort!! =D
    Hoppas allt är bra!
    stor kram Petra

    ReplyDelete
  3. Hei
    Er ei stund siden jeg så noe av produksjonen din. Dørskiltet er virkelig nydelig. Kortene er også flotte.

    ReplyDelete
  4. Nydelig dørskilt:-)
    Herlige, varme farger..og virkelig flott utført...:-D

    Ha en flott torsdag;-)

    ReplyDelete
  5. Alltid mye fint å se hos deg!!

    Takk for titten!!

    ReplyDelete
  6. Så nydelige ting du lager. Dørskiltet var virkelig flott. Tror jeg må ut å kjøpe meg noen promakers tusjer.

    ReplyDelete
  7. WOW, alt du lager er så lekkert og gjennomført!!!

    Klem fra Lene.

    ReplyDelete
  8. Åååå så mye flott du lager. Nydelig dørskilt.
    Takk for besøk og hyggelig hilsen i bloggen min. Bare koselig at du linker. Jeg legger en link til din blogg også - håper det går bra.
    God helg.

    ReplyDelete
  9. Så flott dørskilt. Morsomt å ha på døren til hobbyrommet :)

    Ang bakgrunnen på kortet mitt så er det "vanlig" papir jeg har tørrpreget og gnidd overmed Colorbox chalkpute. Enkelt og flott :)

    Du har ikke hørt noe mer fra damen vår i utlandet vel? dukket det opp en mann på døren med varer? :)

    Ha en god helg!

    ReplyDelete
  10. That wooden doorhanger is fabulous, Tonje!!!and the 2 cards are wonderful too!!!
    Have a great weekend!
    Peet

    ReplyDelete
  11. Stilig med dørskilt!
    Nyyyydelige og lekre kort!

    Ha ei fin helg!

    ReplyDelete
  12. Anonymous22/8/08 21:33

    Hei! før et flott dørskilt du har laga:) og det var mye anna fint i bloggen din også:)
    Takk for hilsen i min blogg, koselig du likte bukette jeg har laga;)
    Var innom på minne-hjørnet i sommer, vi var på ferie hos mitt søskenbarn og hannes familie som bor like ved Tusenfrys. en fin butikk der jeg fant mye å handle;)

    Klem:)

    ReplyDelete
  13. Himmel og hav så mye vakkert det er i bloggen din.....
    Dørskiltet er NYDELIG..
    Titter innom igjen...

    ReplyDelete
  14. Nyyyydelig dørskilt og utrulig vakre kort også!!!
    Herlige farger og detaljer!!!

    Ha ei flott helg!

    Jorunn
    xxx

    ReplyDelete
  15. Det dørskiltet var bare sååååå lekkert!!!
    og masseproduserte kort?
    Det er det jo bare du som vet, syns de var kjempefine jeg!
    Digger swirlene.

    Jeg er ingen stempler, så jeg har bare prøvd promarkers en gang hos en venninne, litt rart, men artig at det gikk så fort!

    Sliter med skyggelegging jeg oxo!!!

    Ha en kjempedin helg!

    ReplyDelete
  16. Hi, my Friend....just a short visit for now to tell you that your creations are so beautiful! First of all, that wooden sign is so special; it has so many pretty elements on it that help make it so lovely. The cards are each in their way, works of art! I love your work; everything is great, just like you!

    ReplyDelete
  17. Å, så utrolig nydelig dørskilt - jeg ble bare sittende her målløs da jeg så det. Nydelige varme farger og så flott motiv og design! Kortene du har laget er også veldig, veldig flotte! Håper du får en fin uke!

    ReplyDelete
  18. Fantastisk flott skilt, Tonje, jeg har bare malt sånne plater jeg, aldri kommet på idéen med å kle dem med papir! Så utrolig nydelig! Det samme er kortene dine, og du må da ikke finne på å selge dem så billig, jeg tror du er spenna gæern!! ;) Er det hjemmelaget, så er det verdt mye mer enn som så!

    Ha en superduper dag!
    Klem fra Hanne:)

    ReplyDelete
  19. WOW! For et nydelig dørskilt. Sommerfuglene ser jo nesten levende ut, jo. Utrolig lekkert! Lekre er disse herlige kortene dine også *sukk*

    Ha en fin mandag videre!

    Klem Anita

    ReplyDelete
  20. Anonymous26/8/08 10:28

    For et nydelig dørskilt! Du er bare så kreativ!

    Hanne

    ReplyDelete
  21. Var veldig hyggelig å få kommentar i bloggen min, så jeg måtte jo komme hit og kikke. Og her var det utrolig mye flott! D
    et dørskiltet var jo aldeles nydelig da!

    Legger deg til jeg ;-)

    ReplyDelete
  22. Her kom det masse lekkert i det siste!! Dørskiltet var aldeles nydelig (kommer nok til å harme uforskammet etter deg :-))

    Ha en flott helg!

    Klem, Beata

    ReplyDelete
  23. åååå så nydelig dette var vennen. Jeg har hatt datakrøll og har ikke fått sett her inne på lenge. Jammen har du vært kreativ i mellomtiden. Dette var vakkert og gjett om jeg fikk lyst på skilt på døren til Martine når jeg så dette her.
    Håper du har det bra

    Nattaklem fra
    Heidi

    ReplyDelete
  24. Gosj så mye lekkert siden jeg var på sniktitt Tonje!!! Utrolig flott det dørskiltet ditt!! Du er bare helt rå!!!

    ReplyDelete
  25. been catching up with your blog. some beautiful creations and I particularly love these ones. gorgeous!

    ReplyDelete
  26. Anonymous31/7/10 03:10

    This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!