18 August 2008

Halloween atc and promarkers

Scroll down for the english version in cursive.


Her er en liten Halloween atc jeg har laget. Motivet er fra Lisas Altered Art. Nummer 13 skiltet er belagt med Diamond Glaze, det kommer jo ikke så godt frem. Baksiden er stemplet med definisjonsstempel fra Elsi.


Here is a ATC I made with the Halloween motifs from Lisas Alterd Art. The no. 13 sign has diamond glaze on it.

Så måtte jeg endelig gi etter jeg også, etter å ha tenkt både vel og lenge på om jeg trengte promarkers eller ikke. Jeg var så usedvanlig heldig å finne en hel pakke av dem til 170 kroner så da følte jeg at jeg kunne spandere på meg enda flere og har nå et godt utvalg. Det er ennå en fem-seks stykker jeg føler jeg må ha, men ellers føler jeg at jeg er godt dekket med farger jeg liker.


Forholdet mitt til Promarkers begynte likevel med et hat-kjærlighets forhold. Jeg ville så gjerne like dem, men duverden som jeg slet. Det er jo en helt annen måte å fargelegge på og jeg slet med både stempelputer som svertet over alt og å finne riktig papir jeg trivdes med. Det var mange ganger jeg holdt på å gi opp med har endt opp med faktisk å elske dem. Jeg havnet på Archival sort stempelpute og bruker det som tilsvarer albumsider. Riktignok trekker de en del tusj ut av tusjen og er sikkert ikke det mest økonomiske i bruk, men jeg liker resultatet jeg får av det. Inntill videre i alle fall.

Jeg sliter ennå med skyggelegging og ser at det er noe jeg virkelig må øve meg tusen ganger til på, men jeg føler at jeg begynner å komme et steds med dette. Jeg er jo helt novise på dette området. Dette er en av de første forsøkene mine. Stemplet er jo fra Hänglar och stänglar.

Ja, og så er det jo ekstremt hurtig å fargelegge med Promarkers og det er kanskje det jeg liker best med dem.


I finally found out that I wanted to try Promarkes too, after holding back for quite a while believing it is something I would not need. Well... I do not really know if I need it, but it sure makes things a whole lot easier to own them.

I started off with a sort of hate-love relationship with them. Did not know exactly if I should keep them or sell them, did not feel I managed to use them too well. But I kept on trying and eventually I felt that I was getting somewhere. There is a LOOOONG way to go before I can call myself an expert if I ever will (hardly!) but I feel know that this is something I want to use more and practice more on because I can see that it is so much easier than to color with distress. The results are far so good yet, I admit that, but since I just use some few minutes to color a print with Promarkers and get a result I can live with, I do actually love them. A lot!

I was very fortunate to get a whole package of them for almost half prize at a shop so I felt I could go a bit bananas and buy even more. I have now so many colors that I fell that I am almost done. I miss five-six more but then I think I'm done. I think. Hopefully...

2 comments:

  1. Tonje, your work is so beautiful! I wish I could find the words to describe how I feel when I view it but I can't seem to say anything other than....beautiful!

    Those pens are fabulous!

    I am so sorry that I can't write more, my Friend, my eyes are bad again and I will be having surgery once again on them August 28th. The glare from the computer makes my problems so much worse so I am truly looking forward to finally being able to "see" well. My comments will be short for a while but I want you to know that you are so very special to me and I am delighted that you are back!

    ReplyDelete
  2. Så flott ATC! Og jeg har selv lurt litt på om jeg skal kjøpe noen sånne tper tusjer, blir ikke helt fortrolig med de Prismaene. Da er faktisk Distress bedre å farvelegge med, utenom at den fordømte vanntusjen spyr ut så masse vann da ;)

    Jeg har gitt den en award, du har nok fått den, men ville gi deg den uansett. Ta en liten titt iallefall ;)

    Klem klem!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!