10 August 2008

Cardmaking again




Tre posteringer i løpet av en dag er jaggu ikke verst hva? Her er noe kortmesssige ting. Jeg måtte sporentreks få ut noen "teasere" til Minnehjørnet etter ferien til kursene mine og lagde to rub and flick-kort. Kortet med jenta på er med rub and flick og bruk av stensil.

Atc-boken "Once upon a time" er en bok laget av kork underlag til glass, kjøpt på Ikea til fem kroner for ti (?) stykker. Den inneholder noen eksempler på atc'er. Døren på bildet er ett bilde jeg har tatt. Jeg har forresten tatt veldig mange dør og vindusbilder i ferien til bruk på atc'er! Jentene er fra Lisas Altered Art selvfølgelig. Hvor ellers?


Three posts in a day, that is not bad! Here are some cards I had to make in a hurry to leave in the shop where I am designer to give people an idea on what they can make after being on my rub and flick-class. The blue-green card with the little girl on is made with rub and flick with a stencil. The book "Once upon a time" is made from cork coasters bought at Ikea for a dollar for ten pieces and inside there is six atc's to give people an idea of what atc's can look like. (I am holding an atc's class this authumn).
The door on the book is a picture I have taken. I have acutally taken quite a lot of door and windowpictures during my holiday to use on future atc's. The girls and the text is of course by the very talented Patty at "Lisas altered art".


10 comments:

  1. De kortene dine er bare sååååå nydelig! Kan ikke se meg mett på de jeg. Og tusen takk for titten på alle de fantastiske feriebildene også. Kjempekoselig. Høres ut som dere har hatt det supert - og du har en nydelig familie min venn

    Stor klem fra
    Heidi

    ReplyDelete
  2. Anonymous10/8/08 20:07

    Så flotte kort du har laget, da kjære. Tenk at drikkeunderlagene fra IKEA er omgjordt til en flott bok på noen få dager. Du er kjemedyktig og jeg er veldig stolt av deg! Klem, Stein

    ReplyDelete
  3. Sukk! Så nydelige kort!! Skulle gjerne vært på ett av kursene dine...

    ReplyDelete
  4. Tonje, you are back!!!!!!!!!!! Woohoo, I am so excited! I just spent some time looking at your vacation photos -- they are so much fun, they are charming and they are beautiful! Oh, my heart just sings knowing that everyone had a wonderful time!

    Your cards show that you are back and that your spirit is doing well. They are WONDERFUL in every way!

    Welcome back, my Friend!

    ReplyDelete
  5. Hei Tonje!
    Ikke vanskelig å se at du har hatt en herlig ferie, med masse sol og varme!
    Så koselig å se nye kort i bloggen din også! Her var det kommet flere nyyydelige kunstverk!
    Ha en strålende tirsdag!
    Klem fra Kirsten

    ReplyDelete
  6. Hei og tusen tusen hjertelig takk for den kjempekoselige kommentaren hos meg! Du aner ikke hvor glad og rørt jeg ble!!! :)
    Så deilig at du har hatt en fin ferie!! Flotte feriebilder og herlige familiebilder du deler med oss! ;)

    Fantastisk flotte kort med nydelige bakgrunner! Rene kunstverkene, også så kreativt å bruke de drikkeunderlagene til bok. Utrolig stilig!

    Ha en Kjempekoselig kveld!
    Klem fra Kari

    ReplyDelete
  7. Velkommen hjem, Tonje! Jeg vet jeg er litt sent ute, men det er jeg ofte, og det er aldri vondt ment :) Uansett er det utrolig hyggelig "å ha deg hjemme" igjen!

    Hadde gledet meg til å se Hellasbilder, og nå ble jeg virkelig sugen på en tur! Skjønner jo at du er adskillige hakk mer grekofil enn meg, men uansett er det definitivt mitt favorittferieland :) Gjorde samme type erfaring som dere for noen år siden, da vi skulle ta sånn kombi-tur med Naxos og Santorini. Naxos var til å nyte, mens den siste uka bare var BLÆH i forhold.

    Må bare si at jeg nikoser meg i bloggen din, ikke minst fordi det er så mye varme her inne! En utrolig flott famile du har, til tross for etternavn i hytt og pine *hehe*

    Nattaklem fra en aldri så liten natteravn (kan jo sove på aldershjemmet vettu...)

    ReplyDelete
  8. Hups, i Hellasfeberen glemte jeg å kommentere kortene dine! Herlighet, tenk å komme på å lage noe av korkunderlag!!! *imponert* Vanvittig stilig! Gleder meg til å se flere greske dører :) Og de andre to var så snuppelinske og vakre at fy faderullan, likte særlig det i midten, med de fargene og den krona på verket :)

    Enda en nattaklem :)

    ReplyDelete
  9. Ser ut som dere har hatt en flott ferie! Herlige kort og atc-bok du har laget! For en smart ide og bruke drikkebrikker fra Ikea!!!

    Ha en fortsatt flott dag!

    ReplyDelete
  10. Bedre sent enn aldri, vennen! Her er jeg også! Gratulerer med ny blogg, har vært der en liten tur ;)
    Så nydelige kort du har laget! Det midterste var bare så enkelt på en måte, allikevel så flott! Du måtte jo klare å lage noe av korkunderlag du ja! Og mamma som var på Ikea i går *sukk* for seint...

    Bildene dine er så herlige! Ungene er akkurat som de er de, skjønne og skøyeraktige :) Hils dem masse, og Stein og!

    Klem fra meg her oppe!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!