08 June 2008

Takk! Thank you!

Tusen takk til alle sammen som har skrevet blogginnlegg, men også de utallige sms'er, telefoner og mailer jeg har fått de siste dagene og særlig nå i kveld. Jeg har ennå ikke fått pakket ut badetøyet etter å ha kommet sent hjem fra stranden og hytta da telefon og mail ikke har stått stille. Det er kjempehyggelig. Det har vært telefoner og mail fra høyst uventet hold og det er godt å føle at folk flest ikke helt kan tenke seg meg som en forfatter av sterkt rasistiske innlegg og forstår at det hele må være en misforståelse de ikke helt skjønner hvordan kunne skje.

Vi har hatt en fantastisk flott dag på hytta og stranden. Det blåste imidlertid utrolig ved sjøen og hele bukta var grumsete av gjørme som var blitt pisket opp fra bunn av bølgene og gjorde at vi droppet badingen til tross for at de sier at gytjebad skal være så sunt! Bakdelen med vind er at man ikke helt kjenner hvor godt sola tar og jeg kjenner at armer og bein har fått seg en god porsjon sol i dag. Og det er godt for nå har det skyet over og det er meldt regn. Jeg håper inderlig at det kommer litt regn, for nå er det så tørt over alt at naturen skriker etter det.

Thank you everyone for posts in my blog, for telephonecalls and mails these last days and especially tonight. I have not yet unpacked mye bikini after comming home from the beach and the summerhouse because the phone and mail have not stood still. It has been a good feeling to know that so many cares and that so many don't consider me able to write racist words and see that it all has to be a big misunderstanding.

We have had the greatest time at the summerhouse today. It blew like crazy by the sea, so the waves kicked up a great deal of mud that floated around. Allthough it's said to be really healthy with mudpacks we dropped the swimming. The disadvantage with wind is that you really dont feel that the sun is burning so I feel now that both arms and legs have had a great deal more sun than they should have. But that's ok. The weatherforcast predict rain and that is great. Nature is so dry right now and we really need it!



2 comments:

  1. Hei vennen!
    Flott å lese at du har fått litt støtte og varme - det er jeg så glad for .Skulle gjerne vert der og gitt deg en god klem.
    Her begynte det endelig å regne litt i går. det trengte man virkelig. Men det var nesten litt rart å måtte begynne å kle på seg og ungene mere klær igjen.
    Vi blir fort vant med en solrik tilværelse ja.

    Ha en fin mandag

    Klem fra Heidi

    ReplyDelete
  2. Kjære Tonje! Jeg er så glad for alle de mail, SMS og meldinger vi begge har fått, det viser bare at folk er sjokkerte over hva andre kan få seg til å gjøre mot en. Jeg ble selv utsatt for noe lignende som du da jeg forsøkte å forklare for deg, prøvde å legge frem ditt synspunkt. Det som er synd er at disse som behandler andre mennesker slik, de innser aldri sin egen feil, hvem blir den neste som blir behandlet slik kan man spørre.... Vi begge kan iallefall gå med hevet hode, når oppgjørets time kommer så vet vi hvem som må svare for seg.

    Klem fra meg!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!