22 June 2008

Sommerdetaljer - Summerdetails


Even when it its dying Dandelions have a beauty in them that is almost devine.
Selv når løvetannen er døende har den en nesten overjordisk skjønnhet over seg.


The few short weeks when the lupins are blooming is my favourite time of the year. I just love lupins, and can never get enought of them!
De få korte ukene når lupinene blomstrer er min favorittid på året. Jeg kan aldri få nok av dem, jeg elsker dem!


Look at all the blooming flowers surrounding the yet unsprung ones, like parents quarding the young ones...
Se på alle de utsprungne blomstene omkranser de ennå ikke utsprungne som foreldre som vokter sine små.


When May arrives, so does the intense green color that only excists at that time of the year. Only weeks later the light intense green turns darker and the moment is gone.
Når Mai ankommer, så kommer også den intense grønnfargen som bare finnes på denne tiden av året. Bare noen uker senere har grønnfargen blitt til vanlig grønnfarge og øyeblikket er borte.



The most beautiful rose of them all is the one God made.
Den vakreste av alle roser er den Gud lagde.


Etter å ha vært hos legen denne uken og fått en nokså trist og deprimerende diagnose måtte jeg foreta en liten innvendig reise for å forsøke å finne frem til ting som gir meg overskudd og glede. Jeg vet så altfor godt hva som ikke gjør det. Kortlaging er selvfølgelig en av de tingene som gjør meg godt og gir meg stor glede. Familie og venner betyr mye for meg, men jeg skjønner at fotografering er en ting som får meg til å glemme smerter og hverdagsslit. En av de tingene jeg elsker med fotografering er å fange lys, farger og struktur i naturen rundt meg vel vitende om at når vinteren kommer og kroppen min ser ut til å gå i en evigvarende streik mot meg, så har jeg ennå bildene fra en sommer som kan glede meg.


After seeing a doctor this week and a rather depressing diagnose was put on me, I had to go inside myself and think about what makes me feel good. I know all to well what doesn't. Cardmaking is of course one of the things that bring great joy to my life, so is family and friends, and I realize that photography is also a thing that keeps me forgetting pain and dailylife struggle. On of the things I love about photography is capturing the light, colors and texture of nature surrounding me, knowing that in winter, when my body seems to go into an endless strike, or working against me, I still will have the pictures from summer to lighten up my life.




6 comments:

  1. Huff så trist og bekymret jeg ble for deg nå vennen. Ikke noe kjekt å lese at du har fått en trist og deprimerende diganose. Men nydelige bilder har du tatt til glede for meg som får lov til å se på dem.

    Tenker på deg og skulle gjerne ha gitt deg en varm klem

    -Heidi

    ReplyDelete
  2. Hai,

    takk for sist! Fine bilder du har lagt ut. Jeg likte spesielt løvetennene og bregnene :)

    hvis du tok noen fine bilder i Skien, så hadde det vært fint om du tilgjengeliggjorde de. Jeg glemte mitt kamera


    t.

    ReplyDelete
  3. Hi Tonje
    I found your Snuppeline blog visiting another blog.
    Love your blog so beautiful.
    Great nature photos.. i love the Nature!!!

    Hugs, Sonia
    Puerto Rico
    http://sonia.studio60.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Lots and lots of {{{HUGS}}} from me to you, my sweet Friend! You do indeed take the loveliest of photos and each one that my eyes came upon in this post made me feel wonderful inside; I am so glad that they do the same for you!

    ReplyDelete
  5. Uff, trist og deprimerende diagnose - hørtes ikke videre oppløftende ut, men håper det finnes behandling å få!
    Takk for alltid hyggelige hilsner i bloggen min!
    Nydelige bilder du har tatt, naturen er rett og slett vakker - og disse bildene må jo være suverene å bruke på kort!
    Håper du får en fortsatt fin sommer og nyter de små gleder!

    Klem fra Maria:-)

    ReplyDelete
  6. Uff, så ille det høres ut med en trist og deprimerende diagnose...

    Nydelige bilder har du tatt - naturen er bare vakker og ved å forevige det slik husker man på og gleder seg over positive små ting!

    Ønsker deg en fortsatt fin sommer!

    Klem fra Maria:-)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!