24 June 2008

Post-it books and a card - Post-it bøker og et kort



Jeg måtte jo bare prøve ut min nestability dies og hvordan den klarte en dobbelt tjukk pyntepapir. De gikk som det suste det! Man tar bare å lar diesen kutte utenfor arket så vil den henge sammen som et dobbelt kort. Og da var jo ikke veien så veldig lang til å kleise på noen Lisas Altered Art frøkener, litt swirler og noen blomster, og frem med symaskinen. Jeg er faktisk svært fornøyd med resultatet.

I just had to try out my nestability dies and see if it really could cut a cardstock folded in two. And yes, it could. And when that was done, it was just to find som cute girls from Lisas Altered Art, put on a swirl, find my sewing machine, and then this card was done. I am actually quite pleased with the result.




Dette er starten på et prosjekt jeg fort fant ut var alt for gedigent nå like før jeg drar på ferie. Jeg skulle nemlig lage fem slike til hver og en av de ansatte på Maia's avdeling. Men akk og ve... etter to stykker var ferdig fant jeg ut at det var en smule ambisiøst. Selve designet er jo enkelt nok, men det er jo den hersens distressing som tar tid. Alt skal jo distresses, og når det attpåtil er fire sider på denne boken og alle er distresset og pyntet... ja, da sa det stopp. Så to av damene får disse to, og de tre andre får noen spreke smågale bøker som jeg skal forsøke å poste i morgen. Dette er forøvrig de første post-it-bøkene jeg har laget, og det blir nok ikke de siste, for dette var rågøy!!

This was the start of a project that I soon found out was too ambisious for me. I was going to make post-it-books for all the employees at Maias kindergarden. But after finishing these two, I realized that this would take too much time, especially when I am off to Greece in a weeks time. So two of the employees will get these ones, and the others will get some really colorfull wild ones I will post tomorrow if I remember to take a photo of them in daylight. The thing about these post-it-books is that there is so much distressing on them. All four sides. And it is that distressing that takes forever to do! For the design is really simple.
But I do love making them, this are the first I have ever made, and I believe they will not be the last! By the way - the text on these two are in norwegian and they say "Once upon a time" and "sing to me"

7 comments:

  1. Vidunderlig vakkert igjen Tonje. Du inspirerer meg virkelig til å forsøke meg på slike vintage bilder.

    Ønsker deg strålende sommerdager. Der nytes ferien som bare det. Det er så godt med litt planløs tid igjen.

    ReplyDelete
  2. Anonymous25/6/08 10:43

    Nyyyydelig kort og Post-It bøker Tonje. Vintagebildene dine er så nydelige og koselige på samme tid.

    Ønsker dere en god ferie. Kos dere masse.

    Hils alle dine.
    Klem fra
    Benthe

    ReplyDelete
  3. These are absolutely gorgeous. I am sure they will be treasured.

    ReplyDelete
  4. ohh, your card is so so beautiful, Tonje and also your post-it books, absolutely wonderful!!!

    ReplyDelete
  5. WOW så utrolig vakre disse var. Jeg får så utrolig lyst til å prøve å lage noe med slike vakre bilder hver gang jeg er inne hos deg . Men har liksom ikke helt våget meg utpå ennå.
    Nydelig arbeid og jammen er de heldige de som får dette!

    Klem fra Heidi

    ReplyDelete
  6. These are lovely! Very delicate and pretty.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!