11 June 2008

I've been tagged! Jeg er tagget!!

Jeg er blitt tagget! (English speaking visitors go to the bottom of this post)

Jeg har blitt tagget av Desirée! Takk skal du ha! Her er reglene:

"Hver spiller svarer på spørsmålene om seg selv. I slutten av innlegget gir du det videre til 6 andre personer og fører opp navnene deres. Så legg du beskjed hos dem om at de er tagget og ber dem lese din blogg. La personen som tagget deg vite det når du har lagt inn svar."



1: Hva gjorde du for 10 år siden?

Gikk rundt i en lykkerus og hadde føttene plassert tre meter over bakken av pur ekstase. Jeg hadde akkurat fått beskjed om at det var en liten jente i Kina som ventet på ny mamma og pappa og det var kun noen få dager til vi skulle dra til Kina for å hente henne. Jeg pakket som en gal, babytøy jeg hadde sett på i et år skulle nå endelig bli brukt og jeg var helt fra meg av lykke. For ti år og fire dager siden holdt jeg henne i armene mine for første gang. Et av livets aller aller største øyeblikk! Jeg er overbevist om at i de første sekundene jeg holdt henne i armene mine så sto verden stille og englene sang av glede. Sjelden har et barn vært så etterlengted som akkurat henne.

2: Nevn 5 ting du har/hadde på "gjøre-lista" di idag?

Dra til legen, handle på Bikuben, hente minstemann i barnehagen tidlig fordi hun var så sliten i dag, høytrykkspyle bilen (fysj a meg som den ser ut!!!!!)og bake brød.

3: Snack jeg liker??
Enten sjokolade eller potetgull. Annen hver gang og helst sammen.

4: Ting jeg vil gjøre som milliardær??
Få tak i de beste legene i landet i håp om at mannen min kunne bli bedre i benet sitt og bli kvitt lammelsene som er igjen.
Gi bort en million til min mor og hver av mine søsken samt min kjære tanteog onkel. Satt en anselige sum inn på mine døtres kontoer så de kunne ha når de ble voksne. Ansette en personlig trener og gi bort en million til Plan i håp om at landsbyen der min fjeradoptivdatter bor snart kan få vann. Det er så vanskelige jord og fjellforhold så de har ennå ikke fått brønn i landsbyen og de må gå to timer for å få vann. Deretter reise til Egypt med min kjære. Venezia og Øst Afrika samt Kina måtte vi også dratt til.
Hadde kjøpt meg den linsen jeg ønsker meg til fotoapperatet mitt og ansatt et menneske som kunne lage plen ut av de greiene vi har rundt huset.


5: Steder jeg har bodd?

Oslo, Bærum, Tanzania, Israel, og her jeg bor nå.

Jeg tagger disse her:
Anita
Glee
Heidi
Bibbi
Ruth
Mary


I've been tagged
The rules of the game get posted at the beginning. Each player answers the questions about themselves. At the end of the post, the player then tags 5-6 people and posts their names, then goes to their blogs and leaves them a comment, letting them know they’ve been tagged and asking them to read your blog. Let the person who tagged you know when you’ve posted your answer.

1) Ten years ago:
Ten years ago I was extatic with joy and happiness. I've just learned that there was a small baby in China waiting for a mummy and daddy, and I was that mummy!! I was packing the suitcases with babyclothes that had been lying there for at least a year. Now they where going to be worn by a real baby! My feet didn't touch the ground those hectic days before we left. Exactly ten years and four days later I held her in my arms for the first time ever. I believe that at that moment the world stood still and angels sang with joy. Seldom has a child been more longed after than that small girl.

2) 5 things in today's ”to do”-list:

Go and see the doctor, shopping cardmaking stuff, picking up my youngest early from preeschool because she has been a little bit tired the past days, washing the car (that is really needed!!) and bake bread.

3) Snacks I enjoy:
Shocolate and chips.

4) Things I would do if I was a millionaire:
Get the best doctors in Norway to check out my hubby and help him get rid of the paralysis he still have in his leg, give away some to my sisters, brother and mother and aunt and uncle. I would then put a lot of money on my daughters accounts, hire myself a personal trainer, give away enought to a development foundations that works in Kenya so that the village where my adoptive "daughter" Mishel lives could get water. They have to walk for two hours to fetch water now.
I would by myself a lense for my camera since the old one is not working. Then I would travel to East Africa, Egypt and Venice in Italy.

5) Places I have lived:

Norway, Tanzania (East Africa) and Israel.

The six people I've tagged is listet above.
Enjoy!

1 comment:

  1. Thanks for sharing a part of your life Tonje! It's great to get to know you a little better!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!