15 May 2008

More chickenpocks - Mere vannkoppper



Når vi trodde at vi endelig ble kvitt elendigheten så kom Martemor en kveld og lurte på hva hun hadde fått på magen. Så viste det seg at hun var full av vannkopper hun også. Og det som er aller verst er jo at hun ikke får lov å feire 17. mai sammen med resten av klassen fordi hun ennå er smittefarlig. Stakkars jente har fått ekstremt mye i ansiktet sitt, men hun har vært kjempeflink og ikke klødd og sier også at det ikke har klødd så mye. Så nå ser vi frem imot sykdomsfri periode her snart. Det har jo gått ett i ett siden august 2007 nå.

I dag har jeg strøket flagg, lagt ned bunader, strøket bunadskjorter, pusset søljer og begynt å tenke 17. mai. Og så har jeg laget et kort imellom alt sammen.Under her ser du 17.Mai bildet av ungene fra i fjor. I år kommer de til å se akkurat like ut, bare 10 cm høyere.

When we thought that we finally had got rid of the chickenpocks when my oldest daughter came to me on Saturday evening wondering what the "rash" she had on her tummy was. That was chickenpocks. She is now almost over it, but still contagious and has to sit inside while the rest of this country is celebrating our Constitution Day on the 17 th of May.
We hope that this will be the end of what has been an authumn, winter and spring with quite a lot of illness.
Today I have ironed the flags, ironed the blouses and dresses for the girls who are going to wear traditional norwegian dresses on the big day and inbetween everything I've even managed to make a card. Here is by the way a pic of the girls from last years Constitution Day celebration in their dresses.



9 comments:

  1. Først og fremst må jeg si at du har aldeles nydelige jenter!! :-)
    Det var koselig å prate med deg igjen på messa! Og takket være deg fikk jeg handlet masse stensiler som jeg stadig eksperimenterer med :-) Takk for tipset :-)
    Herlige kort du har laget i det siste! Jeg digger den nye "stilen" din, tror at det blir en del lifting fremover :-)
    Ha en flott helg!

    Klem, Beata

    ReplyDelete
  2. Åh du verden, for et nydelig kort, Tonje! Så utrolig delikate og behagelige farger.

    Åsså så "nuskåte" jenter du har! trasig med en ny runde vannkopper, da, men sykdom kommer aldri beleilig :/ God bedring til henne, og så håper jeg du får en fin 17. maifeiring tross alt!

    klem fra Hanne:)

    ReplyDelete
  3. Nydelig kort og nydelige jenter. Stakkars dere med vannkopper igjen - på en annen side så er det godt å få det unnagjort. Og det er jo greit å få de som barn. Men akkurat på 17 mai passet det dårlig da. God bedring til henne iallefall. Og god 17 mai

    Kjempeklem fra Heidi

    ReplyDelete
  4. What a wonderful picture of the girls, Tonje...I love the flags and all! Thanks for visiting me...it's good to hear from you!

    Your friend, Mary.

    ReplyDelete
  5. Søte jenter i bunad klare for 17 mai. Synd at vannkoppene kom akkurat nå. Håper hun blir fort frisk igjen.
    Kjmpe flotte kort igjen må bare en tur innom for å se om det er kommet noen nye kunstverk hos deg
    Ha en strålende 17 mai og god bedring til jenta di
    Hege

    ReplyDelete
  6. Hei tonje!
    Ja jeg er venninda til ho Hege.
    Hyggelig at du stakk innom på bloggen min. Jeg har fått mange kommentarer på minstens rom, både pr sms fra venninder og her på bloggen - og jeg er svært beroliget med at jeg ikke er alene om å ha en sånn unge. Trodde vi var de eneste i hele verden...men det viser seg altså at dette rommet er sånn ca helt på normalen!

    Sølv pusset, regncape til bunad funnet frem - østfoldbunad, og mannen i østerdalsbunad - og minsten ibunad, sekstenåringen i... tja. Om han står opp.

    Ha en flott dag!
    Tone

    ReplyDelete
  7. wow, i love this card, Tonje!!! and what a beautiful picture!!!

    ReplyDelete
  8. Pretty cards. And sweet little girls, I like their dresses too.

    ReplyDelete
  9. the card is beautifuk wow that brown abd blue is striking, also the girls look very proud and cute

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!