18 April 2008

Coffeefilter roses. Kaffefilter roser




Noone ever promised me a rosegarden, so I figured out, why not make one myself?
These roses, made from coffeefilters are so easy to make and quick as well! I am a pure beginner at this so my roses still look like they have been growing up under poor conditions, but practice make perfect so I'm going to dedicate my whole weekend to making lots and lots of roses. That is.. if the weather is bad. I'm off to my summerhouse by the sea this weekend with my youngest daughter. My hubby is sick with sinusinfection and my oldest is with her dadddy. So we're going to have a ball together, visiting the zoo, eating lots and lots of icecream (not me.. I'm on a diet!)and doing stuff she loves.
I used these sites for inspiration when I made these roses.
Martha Stewart
Mommy makes roses

I used distress reinkers diluted in water with a thick soft brush to color them, and my heatergun to blow them dry very quickly.




Ingen lovet meg noensinne en rosehage så jeg fant ut at jeg måtte lage en selv hvis jeg skulle få en. Disse rosene er laget av kaffefiltre og er kjappe og morsomme å lage. Og for ikke snakke om billige!! Dette er, bare for å forsvare meg, de to aller første jeg noensinne har laget så de ser deretter ut. Jeg regner meg at de blir finere når jeg får øvd meg litt. Og jeg har tenkte å dedikere helgen til roselaging. Det vil si..hvis jeg får dårlig vær. For gubben er syk og eldstemann er hos faren sin og da drar jeg og Maia ned på hytta og koser oss med skikkelig jentetur alene hun og jeg. Det tror jeg hun trenger nå etter alt som har stått på siste tiden. Og jeg gleder meg til å komme ned i frisk havbris og måkeskvulp og bølgeskrik!

Rosene er fargelagt med distress reinkere(spiced marmelade)med en tjukk myk pensel og varmepistolen for å hurtigtørke dem!
Rosene så jeg første gang for over et år siden på
Mommy makes roses
men så har hu Marta i farta borti junaiten også vist dette på tv.
Martha Stewart

6 comments:

  1. Har du laget disse????? Også jeg som trodde du hadde lagt ut bilder av ekte roser. De var jo utrolig vakre jo.
    Hva lager du stilker av da? Dette var imponerende!

    Håper dere koser dere. Høres vidunderlig ut med havbris!

    Klem fra Heidi

    ReplyDelete
  2. Så utrolig flotte de var...ser virkelige ut...
    Fikk veldig lyst til å prøve meg selv..
    Har du kjøpt template hos "mommy makes roses" eller har du funnet de på nett noe sted?

    ReplyDelete
  3. Wow!!! Rosene ser jo helt nyplukkede ut:=)

    ReplyDelete
  4. Er det mulig!!!! Guriland - sååå flotte!!
    Du er virkelig en tusenkunstner, Tonje!!

    Gleder meg til å treffe deg igjen på messa!

    Klem fra meg

    ReplyDelete
  5. Tonje, you totally fooled me. If you would not have said so, I would have thought they were real. What a great job you did.

    ReplyDelete
  6. Underbara rosor, ser äkta ut. Provade själv att göra rosor av kaffefilter för några år sen efter att ha sett en video på Martha Stewart´s hemsida. Tusen tack för dina ord på Tesaprickformar:)Ha en bra dag!
    Klem Tesa

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!