01 February 2008

Tracking

Trackingverktøy er morsomt. Det er et verktøy som ligger på denne siden her og som registrere alle som kommer innom. Både meg geografisk beliggenhet, ip adresser og tidspunkt de er innom osv. Jeg kan se at en person fra Bronx i NY har kommet hit etter å googlet på grønnsaker. En annen person fra Sverige kom hit etter å ha søkt på "Mangolia". Mange er her inne hver eneste dag, det er synd jeg ikke har noe nytt å tilby hver dag...Og noen har fra Scandecsystemer I Oppegård har rett og slett søkt på Tonje Almnes og har vært å besøkt meg nesten hver eneste dag. Det er synd man da ikke tar tid til å legge igjen en hilsen, tenker jeg. 67% av de som er her kommer fra Norge, og ellers er det flest her fra USA. Det har vært noen har fra Indonesia, Oman, De Nederlandske Antiller og Macedonia. Spennende, ikke sant?? Jeg kan til og med se hvilken side de kommer fra, hvor de var før de var her. Bringer det følelser av "storebror ser deg"? Men ta det med ro. Jeg kan ikke se deg. Og takk og pris at du ikke kan se meg heller. Jeg ligger nemlig her i nattkjolen, usminket med bustete hår akkurat nå!


Tracking-devices are great fun. I have one on this site allowing me to register everyone that visits me. I can both see where you come from, you machines ip-adress and the time you where here. I can see that someone in Bronx in NY have googled on "vegetables" and got at hit on my site. Someone in Sweden googled on "magnolia" and ended up here. I can see that someone in a firm called Scandec Systems have used their workinghours to google on my full name and has been here almost every day. Too bad people don't leave any words behind. I can see that 67% of all the visits come from Norway, and then there is quite a lot from USA. But I even have hits from Indonesia, The Netherlands Antilles and Macedonia. It's exciting isn't it? But calm down, I can't see you.And luckily, you can't see me either. For right now I'm lying in bed (slipped disc) in my nighty without makeup and with a really bad hairday!

3 comments:

  1. Aren't they fun, like someone's watching.

    http://www.anker.ca/archives/318

    Is one of my favorite visitors.

    Really, I'm not making this one up!!

    It happened also to be on April 1, which is April Fools Day!

    ReplyDelete
  2. Hei på deg, Tonje!
    Litt gøy å følge med, ja. Jeg har en litt 'enklere' tracking-versjon på min blogg, jeg liker å se hvilke nasjonaliteter mine besøkende har. =D

    Ha fortsatt god bedring med ryggen!
    - og god helg!

    (Jeg skal snart dra på jobb - uff, det er kejdelig, sier jeg bare...)

    ReplyDelete
  3. Ja, det er morsomt det :-).
    Jeg synes, akkurat som Aud, at det er kjekt å se hvilke land mine besøkende kommer fra :-).

    God bedring, Tonje!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!