06 February 2008

Mørkt hjerte - Dark heart



Har du tenkt noen fine tanker i dag? Har det skjedd deg noe vakkert i dag?
Ser du alt det vakre som er rundt oss og som er vår til å plukkes, hvis vi vil? Et smil, et nikk, et vakkert kort, et barns latter, regnet som lager intrikate vakre mønster nedover vindusruten. Det er så mye hvis man vil se det.
Jeg forsøker veldig veldig hardt å bli på det stedet i livet hvor jeg kan se dette. Men for øyeblikket er det veldig, veldig hardt.
Jeg er temmelig sint i dag nemlig. Jeg er såret og sint på mennesker som i sin ubetenksomhet og egoisme turer frem i livet uten å se seg tilbake på de menneskene man tråkker på. Mennesker som kanskje mener de har edle hensikter, men som kun ser en side av en sak og det er sin egen.
Når man sitter å kjenner på svik og sorg så er det vanskelig å se det vakre. Det er også vanskelig å LAGE noe vakkert. Så disse er laget i går, før jeg fikk vite om sviket.
I dag kan jeg ikke lage noe. Når hjertet er mørkt, kan jeg ikke lage kort.

Did you have any beautiful thoughts today? Did anything fantastic happen to you? Do you see all the beauty surrounding us, ready to be picked? A smile, a nod, a beautiful card, a childs laughter, the rain making wonderful patterns down a windowglass. There is so many things if you are able to see it.
I try very hard to be in that space where I can see all this. But for the moment it is very hard.
I am angry today. I am hurt and angry at people who tread through life without seeing the people they step on. People that only see one side of a thing, and that is their own. When you have to sit an feel betrayal and sorrow it is very hard to see any beauty anywhere. And it is hopeless to make cards. So these are made yesterday before the betrayal.
Today, I can't make anything. When my heart is dark, I can't make cards.

3 comments:

  1. Anonymous7/2/08 21:50

    For noen vakre kort du har laget her! Håper at hjertet ditt snart blir fyllt av solskinn igjen. Sender over en klem!

    ReplyDelete
  2. Anonymous8/2/08 09:25

    Snart skinner solen igjen.... Når det er som mørkest og du føler deg helt fortapt og alene, er det En som ser deg og bærer deg over det triste og mørke, og frem til lyset. Du er der snart. Lykke til!

    ReplyDelete
  3. So sorry to hear you're not your usual self, Tonje. I will thank God for taking care of whatever needs to be taken care of so you can have a peaceful heart! Blessings to you~

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!