22 November 2007

Atc


Jeg elsker ATC'ene mine. De jeg har fått fra andre kunstnere. Jeg har dem sirlig satt i mappe og de er til stor glede og inspirasjon for meg hver eneste gang jeg blar i dem. Jeg elsker også å lage ATC'er og pleier å spøke med at når pulten min er for rotete så er en ATC det eneste jeg har plass igjen til å lage. For de som ikke vet det så er en ATC forkortelse for en Artist Trading Card og har nøyaktige mål 6.4 x 8.9 cm. Det er det samme som alle andre samlekort. Og som du skjønner trenger man ikke store skrivebordsplassen å lage et slikt lite kort. Disse kortene bytter kunstnere med hverandre rundt omkring i hele verden og bakpå kortet står adresser og navn osv. Artig, ikke sant? Noen sparer på frimerker, og jeg på ATC'er.

Her har jeg stemplet på hvit glossy og fargelagt med distressfargene til Ranger, deretter har jeg lekt meg med Gel Medium inspirert av den fabelaktige kortkunsneren Hanne, eller Limogglitter som hun kaller seg. Den er fargelagt med Lumiere. Klokken er belagt med Diamond glaze og har biter av bladgull i seg. Bokstaven er en kjedelig sølvbokstav som er embosset og fargelagt etter alle kunstens regler. Den hvite blomsten er en rubons.

I just love my ATC's. The ones I've recieved from other artists. I have them neatly in a book and they are a great inspiration and joy to me. I also love making them and usually joke about the fact that it's the only thing I have space left to make, since I usually have a workingspace which is completely cluttered with everything I forgot to put back in place.
On this ATC I've stampet on a glossy white paper which is colored with Rangers distress-ink. The letter "M" is embosset and colored because it was quite boring. The clock has a layer of Diamond Glaze on it to make it stand out a bit, and I've put small pieces of goldleaf into the Diamond Glaze just to make it interesting. On the left lower hand side I've used Gel Medium which I let dry and them colored it with Lumiere colors. The white flower is a rubon.

4 comments:

  1. Kjempe flott ATC ;-) Jeg fikk noen ideer, kanskje jeg burde laget noen ATCer....tusen takk for at du la igjen koslig kommentar i bloggen min, jeg blir så glad ;-)
    Ha en strålende helg

    ReplyDelete
  2. Nydelig ATC - synes slike artsy kort er så flotte. Blir spennende å lese om deg i "Ett Trykk" denne måneden - håper at det kommer i posten i dag :)

    ReplyDelete
  3. Kjempefin ATC Snuppeline! Lenge siden! Må jo bare løpe å kjøpe Ett trykk da - Gratulerer med bidraget ditt der! Masse fint i bloggen din! Ha en fin fin dag!

    ReplyDelete
  4. krumeluran27/11/07 16:20

    vilka härliga ATC du gjort.
    själv har jag inte riktigt kommit på rätta knycken för att göra ATC, menär alltid lika faschinerad av hur vackra andra gördem :)

    Tack att jag fick kika i din blogg

    Katarina

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!