27 November 2007

Atc 2. Juletanker. Christmasthoughts


Enda en ATC i snuppeline-prøver-en-stil-hun-aldri-har-forsøkt-før-stilen. Blonden er fra Panduro, swirlen fra _Cuttlebug og fargelagt med Lumiere. Blomsten er en ekte blomst som også stammer fra Panduro.

Jeg må benytte anledningen til å takke alle som har skrevet kommentarer og sendt meg meldinger og mailer i forbindelse med min opptreden i Ett Trykk, det har varmet skikkelig å høre at dere har satt pris på hva jeg har laget. OG for de som ikke vet det, så kommer jeg ut i Ett trykk på åtte helsider med kortene mine i desembernummeret. Jeg har ikke lov å legge det ut her, så nysgjerrige for hver så god dra å kjøpe bladet på Narvesen.

Ellers gjør julen sin inntog her for fulle mugger nå. Jeg er sånn halvveis i julepresang-innkjøpene. Har fått handlet inn pepperkakedeig og i alle fall mentalt oppe i hodet mitt har jeg mange planer om hva jeg skal lage og gjøre. Jeg skjønner nå at jeg egentlig burde ha startet i slutten av oktober. Det sier jeg forresten hvert år. For hvordan skal det være mulig å klare å lage et par kilo med brente mandler, fire porsjoner med salte drops, syv slag julekaker, fire-fem fotoalbum, femti til-og-fra lapper, samt den vanlige pyntingen, slanke seg tretti kilo, og være med på diverse skoleavslutninger, Lucia og julegrantenninger frem til den 24???
Har du noen ideer så vær så snill å etterlat deg en memo om det!

This is yet another ATC in a style that is usually not mine. But what the heck, why not try somenthing new? The lace and the flower is from Panduro, and the swirl is from Cuttlebug and colored with Lumiere.

I want to thank everyone for alle the mails and comments I have recieved due to my apparence in the Norwegian scrapbook and cardmaking magazine Ett trykk. For those of you who don't know it, I have been published with my cards on eight whole pages. I can't show you any of it yet. The magazine is due to come out to the shops on the 1st of december. Only subscribers have gotten it now. When they release my cards I'll post them here in the blog, but that will be not untill February I think.

Christmas is definetly making its entrance here. I've about halv way through my shopping list, I've bought gingerbread dough and my head is spinning around with all the thoughts and plans I have for Christmas. I should have started in October. I say that every year. For how else will I manage to make four pounds of sugarcoated almonds, seven different sorts of Christmas cockies, four or five photoalbums, fifty to-and-from tags, the usual Christmas decorating of the house, loose sixty ponds, be at all the different schoolplays and still be alive on the 24 th?? If anyone have any ideas, please post a note on that.
Did you know that Norwegians celebrate Christmas on Christmas eve? That is when we gather together with family in our nicest dresses, go to church, eat the traditional christmasdinner (which varies after which part of Norway you come from) and then open our presents.

3 comments:

  1. Hei Tonje :)

    Har dessverre ingen gode råd til deg for at du skal klare alt dette frem til jul, men vil bare si at jeg er superimponert av de flotte kortene dine i Ett Trykk!!! Du er så utrolig flink og lager skikkelig lekre kort :)

    Ha en fin dag Tonje!

    klem ,elsi

    ReplyDelete
  2. :-) Jeg kan dessverre ikke komme med noe lurt ang dine juleforberedelser :-). Er i den samme situasjon, med 1000 ting som må ordnes og altfor lite tid :-) Men julen kommer uansett, om vi rekker alt eller ikke!! :-)

    Endelig fikk jeg Ett Trykk og hadde anledning til å beundre de superlekre kortene dine!! Aldeles nydelige!!! Alle sammen!!
    Gratulerer!

    Klem

    ReplyDelete
  3. I can relate to all the preparations! I come from a family of 11 children! And I love to bless people with hand-made gifts. Congratulations on your publication of your artwork. Can't wait to see them. I just found your blog few months ago and I love your work. God bless you much!!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!