01 October 2007

Umonterte stempler på veggen - Umounted on the wall


Jeg har fått en del spørsmål om hva de umonterte stemplene på veggen er festet til. Ideen er hentet fra Hanne, eller Limogglitter som mange kjenner henne som fra diverse stempelrelaterte forum. Det er rett og slett tynne acrylplater som er skrudd fast i veggen. Jeg var så heldig å se at Ikea solgte ut rammer med "glass" i 50 x 70 cm til 25 kroner stk. Det er "glasset" jeg da bruker, eller acrylplaten. Den er ca. 1-2 mm tykk. Jeg borrer først hull langs kanten der hvor jeg vil ha skruene. Ca. tre-fire skruer på langsiden og tre på kortsiden. Skrur dem deretter fast i veggen og voila! så har man en hel vegg å klaske sine umonterte på. Og de sitter faktisk også! Blir veldig billig oppheng, og også mer tilgjengelig kontra å ha dem i mapper. Når jeg skal på treff har jeg laminerte ark som jeg har i en hullperm. Da tar jeg rett og slett ned til stemplene jeg kan tenke meg jeg vil bruke å klistrer på laminatarket.

Det eneste som ikke står der er alle Hänglarna og magnoliane fordi det er så mange av dem at de måtte hatt en hel vegg alene tror jeg.


I've gotten som questions on what my unmounted stamps are hanging on. It's actually a kind of thin acrylic plate. It's the fake "glass" you get when you buy cheap or light frames. Mine are bougth at Ikea and are a 50 x 70 cm size. Cost about 4 $ (US) for a wooden frame with acrylic "glass" in them here in Norway. I use a drill to drill wholes in them pryour to hanging them up. About three-fours holes on the long side and to-three on the short. Screw them up and then attach the umounted stamps on them. And they actually kling well to the plate! Its easy, cheap and nice to have them hanging closeby and easy acsessed. I've got foour of them up now and have gotten all my unmounted on the wall except for my Magnolia and Hänglar stamps which I for a strange reason have gotten too many of.

2 comments:

  1. Så utrolig flott du har det på papir-rommet. Til og med ryddig. det er mer enn jeg kan si om kroken min :) Nå ligger alt strødd rundt omkring her.

    jeg har så lyst til å få meg en ordning slik at jeg får opp de monterte stemplene mine på veggen. det var genialt med de umonterte også, men jeg har så mange tekst-stempler av de umonterte slik at jeg tror de skal få lov til å bo i permene sine :)

    ReplyDelete
  2. Det var kjempesmart idee!

    Tror at jeg må få de mest brukte umonterte stempler på veggen, jeg også! Må bare bestemme hva skal jeg hive først - brudebildet mitt eller et veggur :-)

    Tusen takk for svar!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!