24 October 2007

Omfavn Gleden - Embrace Happiness


Det er ofte de enkleste gleder som blir de største i prøvede stunder. Slikt som å oppleve "normaliteten" av å tenne et stearinlys på kvelden og sette seg i stresslessen og se på favorittprogrammet ditt på tv. Flykte inn i tv-verdenen en kort stund og glemme alt. Tenk at en slik liten ting som man ellers tar som en selvfølge skal bli så stort og så varmt og så gledelsesfyllt! Jeg tar meg i å tørke tårer når jeg skjønner at en slik liten ting kan gi meg så store gleder. Tårer fordi jeg er takknmelig at jeg ennå kan føle slike gode ting.

I går hadde jeg alkoholblekk kurs del 1. Nok en gang. Jeg må vel snart inneha en eller annen norgesrekord i å ha undevist flest mennesker i alkholblekkteknikker tror jeg. Hver gang jeg tenker at nå kan det ikke finnes et eneste menneske igjen på denne siden av fjorden som ikke har gått på det kurset mitt, så dukker det opp mere etterspørsel etter kurset. Og de kommer jo fra alle steder fra! Det er vanvittig morsomt og jeg koser meg glugg ihjel å gjøre det jeg elsker mest sammen med folk som vil lære. Jeg er heldig! Kortet over her er en av kurskortene fra i går kveld.

I kveld er det nok et kurs. Bakgrunnsteknikker del 1. Et vanvittig tornardolignende kurs med et vell at teknikker og mye kreativitet. Gleder meg! Og etter det så skal jeg sove i to uker.


Sometimes it is the smallest things that gives you the greates feelings of content and happiness. Like sitting down in the stressless with my favourite show on tv and lighting up some candles. It brings tears to my eyes knowing that in these hard times, I can still appriciate this fine small moments. I am so grateful for that.

Yesterday I tutored a class in diff. tecniques in using alcoholic inks. I must have sort of a norwegian record in having tutored most people in that tecnique. Every time I think that it can't be anyone out there I havn't had in my class, more and more come along and ask me to give yet another class. That is so fun, and probably on of the classes I enjoy most in giving. Playing with alcoholic inks is so fun, colorful and therapeutic. I just love it!!
The card above is one of the three cards we made last night.

Tonight is yet another class. This time in backgroundtecniques. It has fast become a very popular class. It's a tornadolike fast moving class with a huge variety of tecniques and a great amount of creativity flowing through the air for three hours.
I'm looking forward to it! But after that, I'm really going to do what the doctor ordred: Sleep for two weeks!

4 comments:

  1. Your cards are beautiful! Wish I could come to your class!
    Pam

    ReplyDelete
  2. Du er en mester på alkoholblekk, Tonje!! Dette kortet er sååå nydelig!

    Klem

    ReplyDelete
  3. Your cards are beautiful. I need to play with the alcohol inks more, I work at a scrapbook store and they would be great to do a class on, if I could produce beautiful cards like you. I will be going on the alaskan cruise in may featuring tim holtz, with some of my co-workers, Can't wait to learn techniques with him.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!