04 October 2007

Høstferie med komplikasjoner - Holidays with complications

Jeg hadde gledet meg utrolig til høstferie. En hel uke på fjellet med langt deilige turer i solskinn og høstfarger, grilling av pølser med ungene og late kvelder foran peisen. Men akk.. det ble bare med drømmene. Det tok ikke lang tid etter ankomst i fjellverdenen før jeg ble ekstremt dårlig. Det var i starten en blærekatarr, men fordi det var så himla vanskelig å få legehjelp i Lillehammer så ble det veldig fort en nyrebekkenbettennelse også. Formen var ekstremt dårlig, men feber og frostrier, store smerter og svimmelhet da jeg endelig fikk legehjelp. Omtrent samtidig så får mannen min prolaps i ryggen. Han blir svært, svært dårlig og kan til slutt ikke gå. Så der er vi da. To voksne og to barn midt oppå fjellet og ingenting ble som vi hadde tenkt. Det ble to hele dager ute av hytta og resten ble tilbrakt innendørs i sengen og i sofaen mens man forsøker å gjøre det beste ut av situasjonen. I dag måtte jeg, som var friskest pakke hele hytta alene og stue alt i bilen. Hadde jeg kunnet hadde jeg faktisk vært sengeliggende for jeg var svært dårlig. Men likevel bedre enn Stein som faktisk ikke engang kunne stå oppreist.

Nå er vi tilbake i heimen. Stein er fraktet til lege og har fått med seg et miniapotek av tabletter. Jeg er så sliten at jeg skulle ønske ungene vær så snill kunne legge seg klokken seks i dag og jeg lengter kun mot sengen og hvile. Tror det er svært svært lenge siden jeg har vært så sliten som jeg er nå. Trenger faktisk ferie.


We had been looking forward to our fall holidays in the mountain. But nothing would turn out as we hoped it would. After a day I woke up with a urinary track infection and because it was hopeless getting any medical attention it went further up to my kidneys during the next day I got quite sick before we managed to get hold on a doctor. At the same time my darling husband got a severe back problem leaving him unable to walk at all and in a tremendous pain. So there we where.. two adults and two children in the mountains. One sicker than the other. Today, I was the one with least problems so I managed to pack all our things and stuff them in the car and drive home. A trip that I felt was neverending. I got Stein to a doctor which gave him so many pills that he could open his own farmacy. His now in bed and I'm sitting here, hoping that the children PLEASE would find it a great idea to go to bed at six so I can get some rest and sleep. I really feel like its necessary to have a holiday now.

3 comments:

  1. Uff, det var ikke greit! Håper dere er bedre nå, begge to!

    God bedring og god helg!!

    Kjempestor klem :-)

    ReplyDelete
  2. Det er så synd at dere fikk ferien ødelagt på den måten, håper dere alle snart er overpå igjen! Forresten den stempelveggen din ble knallbra! Har vært og funnet frem en liten glassplate som jeg brukte til et skjæresystem en gang, og den passet jo perfekt til å ha de mest brukte UM på, men har liksom ikke helt plass til å henge den opp da. Jeg vil bestandig ha alt innen rekkevidde fra stolen min ;) og det lar seg jammen ikke gjøre bestandig.. lurer på hvorfor :) Klem!

    ReplyDelete
  3. Neiii, så kjipt da. Skikkelig uheldig vil jeg si.Ønsker dere en god bedring og håper dere snart blir bedre :) Mange god-bedring-klemmer sendes...

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!