07 August 2007

Shoppedilla - Shop till you drop!

Ferien er over, den har vært over i hele to dager og vi sliter med å komme tilbake i gammel rutine, noe som innbærer faste leggetider på barna, husarbeid osv. Jeg sliter for å få ferdig NM kortene, føler formelig tidspresset som en betongkloss rundt nakken. Så foreløpig er det ikke mye å vise frem på disse kanter da jeg ikke lager et eneste kort før NM bidragene er over, men så!!!

Jeg lovet dere en visning av sommerens handledilla på kortfronten. Jeg har her noen smakebiter av hva jeg har kjøpt i det siste.


The holyday is over and we are struggling to get into the old routine again, getting the children to bed at a reasonable time, understanding that noone is coocking our dinner, we actually have to make it ourselves. I also slowly understanding that the house does not clean itself, I have to do it myself. Sad fact. But not yet...

I promised you some pics of my summershopping. Here is a variety of what I managed to get during my summer. Untill I have finished mye Norwegian Cardmakingchampionship-cards (phew.. that was a long word!)I'm not going to post any new cards. I just HAVE to get them finished and sent by the 15 th of August, but after that I will probably have time to make other cards again. Looking forward to that.



Magnoliastempler i alle varianter.
Magnoliastamps in all variations.


Vel, så krøp jeg omsider til korset og kjøpte meg retroblomster jeg også da. Stor og medium. Sent men godt.
Retro flower punches, large and medium. Very hot in Norway, and has been for quite a while. I'm probably the last one to get them. I'm a bit slow at times...


Gjett om det var en som danset villt når hun fant disse to her da!? Etter å ha lett rundt i alle Notabene butikkene i hele Norges land (nesten) fant jeg dem i Fr. stad på Østfoldhallen. Jeg elsker dem fordi de er så knøttsmå at de er fantastiske å bruke som støvbærere inni Primablomster. Og hvorfor to? Jo, for hvis jeg mister den ene, har jeg fremdeles den andre.
I just love these punches. I've looked everywhere for them, they seem to be sold out all over Norway. I finally found them in Fredrikstad and was wild with joy when I saw them. They are so tiny and the nice thing about them is that they are just perfect to but inside any flower as stamen. Why two? So that when I loose one, I'll still have the other one.


Mosaikkbiter i plastikk i ymse farger. Veldig billig og tanken er å farge dem med alkoholblekk og bruke dem til fremtidige merkverdige og ennå ikke oppfunnede verk...
Plastic mosaic tiles. Very cheap and I have some thoughts about using them in the future for some fantastic not yet invented masterpieces...

To stempler jeg tror kommer til å bli favoritter, litt plastblomster til fremtidig arbeider (på salg til latterlig lav pris så da måtte man jo ta det med!)en stabel cateyes.
To stamps I'm sure is going to be my favorites, some plasticflowers for any project in the future (They were insanely cheap so I just had to get them!) And some cateyes.


Cuttlebug alfabet, til den gangen jeg skal begynne å scrappe, eller til kortene mine. Og flere distress-reinkere.
Cuttlebug alphabhet and som more reinkers.


Knapper, knapper og atter knapper. Jeg har dilla. Innrømmer det. Og halvperler da.. i perlemor. Sukk!!
Buttons, buttons and even more buttons. I just love them. And the mother-of-pearl pearls for decoration too.


Kjempesalg på Panduro på ark. Kjøpte 150 stykker mens jeg var igang...
There was a big sale on some papers and I just had to stock up on some more.Bought 150 of them...

EK Success curvy cutter. Kutter ovaler som kniv i varmt smør. Alle størrelser helt opp til giga størrelse. Jeg elsker den allerede!
EK Success curcy cutter. Cuts ovals like a warm knife through butter. I just love it!!!


Cuttlebug embossingfolders ble med hjem. Bryllupsserien.
Cuttlebug embossingfolders. Weddingtheme.

11 comments:

  1. wow tonje.
    what great!!!!!!


    (tonje I have tagged you)

    ReplyDelete
  2. Jøss, som du har handlet !!! Her var det masse fint, Tonje :-) Kommer til å følge med i bloggen din for å se ALT dette i bruk!

    Jeg sliter litt med NM kort, jeg også :-(. Av alt som skulle lages har jeg bare laget bryllupsinvitasjon og bordkort. Og tiden går.... Men det går nok bra :-)

    Lykke til med NM kortene!

    ReplyDelete
  3. Oi, og jeg som trodde at jeg var en skikkelig shopper!! Tror du slo meg ned i støvlene der ja... gleder meg til å se kreasjonene du skal lage med ny-innkjøpene...
    Tove

    ReplyDelete
  4. Jeg har tagged deg også :-) (men bli ferdig med NM kort først :-))

    ReplyDelete
  5. Oi, oi oi! Her var det mye fint! Gleder meg til å se det du etterhvert tryller fram med disse godsakene!

    ReplyDelete
  6. Nydelig shopping, Snuppa! Takk for sist! Lenge siden nå.

    Forresten jeg har tatt deg til å spre gode gjerninger! *sjekk bloggen min*

    ReplyDelete
  7. Herlig shopping! :) Dette må det komme mye fint ut av! Gleder meg allerede, jeg :)

    Klem

    ReplyDelete
  8. hei på deg. Jammen shoppet i sommer!!!
    Jeg har "tatt" deg!!!!!
    Sjekk bloggen min for mer info ang dette!!!
    Klemmer fra Ellen K.

    ReplyDelete
  9. Jeg har tatt deg =) Se bloggen min for mer info =)

    ReplyDelete
  10. Wow...herlig shopping! Gleder meg til å sjå alt det fine du klarer å trylle ut av alt dette nye!
    Lykke til med NM bidraget ditt....
    Er så rart det der; når vi MÅ lage kort, ja då er det ikkje så moro plutselig...Men eg er sikker på at du klarer å få ferdig i tide og at det blir kjempebra!!! *klem*

    ReplyDelete
  11. ooooh my...!! va mycket fint du inhandlat! Nu är din plånbok väldigt ledsen på dig skulle jag tro!! ;)
    Men oj va kul!!
    Ser fram emot att se en massa fina alster ifrån dig nu! =D
    Kram Petra

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!