01 August 2007

En tur til Sverige - A trip to Sweden

I går var tiden kommet til sommeren høydepunkt for min del - en tur til Sverige! Nå er ikke Sverige så utrolig fantastisk sammenlignet med Norge, men det var altså tanken om å få komme meg innom diverse kort og scrappebutikker som gjorde at pulsen gikk litt høyere. Vi startet grytidelig og kom omsider til Alingsås hvor turen gikk innom Stämpelboden. Jeg hadde gleden av å besøke stedet første gang i vinter hvor jeg tok med meg en gjeng jenter i en minibuss hvor vi raidet diverse butikker, men nå, i sommerens solskinn var det enda mer fantastisk å være der. Butikken nemlig i en bakgård i noen lave røde trebygninger som er flere hundre år gamle. Skakke brosteiner dekker hele den indre gården og det er også et hyggelig serveringssted der hvor man kan sette seg ned på små stoler og for en stakket stund glemme at man er i 2007. De åpnet forresten sin nettbutikk i dag! Gratulerer til dem!!
Etter Alingsås dro ferden videre til Forma Hantverk hvor jeg fikk tak i litt av hvert før jeg endte opp på Magnolia til slutt. Da dagen endelig var over var jeg betraktelig mange penger fattigere men mange nye fine ting rikere.

Vi dro deretter innom noen shoppingsentre og fant noe småting, spiste mat og så hjem igjen. Vi var dødsslitne da vi endelig havnet i stresslessen på hytta. Nå gleder jeg meg nesten til at ferien er over så jeg kan begynne å lage noe av det jeg har kjøpt. Og bilde.. ja det får sannelig vente til jeg kommer meg hjem og får koblet kameraet til pc'n for å få. Men DA skal du få bilde!


Yesterday we descided to take a trip to Sweden just for my sake so I could use some more money on craftsupplies. It's a three hour drive but we managed to visit three stores which has a lot to offer. One of them. Stämpelboden, is a shop in probably the worlds most romantic place. A small red wooden house in a backyard where time has
stood still for centuries. The house is several hundred years old! They opened their internet store today by the way. I'll post a pic when I return from my holyday or you can go to their site and look there.
After being there, I went to two other shops. Used a great amount of money, enjoyed myself big time (why is shopping so great?)and then returned to Norway late at night. I'll post a picture of my shopping when I return from holydays.

3 comments:

  1. Åå...må være en opplevelse i seg selv nesten å komme t svergie å shoppe i hobbybutikker. Har bare hørt om de butikkene men ikke vært der. Er ett godt stykke fra Ålgård det :S

    Hørtes ut som du hadde det gøy :)

    Klem

    ReplyDelete
  2. Oi, det høres jo helt fantastisk ut! En sånn tur drømmer jeg om!!
    Venter spent på å se hva du har kjøpt, og ikke minst, hva du lager med alle de nye ting!

    Ha det koselig på hytta :-).

    Klem

    ReplyDelete
  3. Å! Heldiggris :) Det hørtes ut som litt av en tur! Gleder meg til å se fangsten!

    Takk for at du nominerte meg til å være en rocking girl! Og takk for den hyggelige kommentaren i bloggen min. Ble så glad! *stor klem*

    Ha en fortsatt fin ferie!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!