21 July 2007

Jeg ser deg! I can see you!!


Sjelen min kom omsider på plass og imens har vi vært i Kristiansand dyrepark hvor jeg en time etter ankomst falt ned trappene i Miriams forheksede hus og forstuet foten. Så da var liksom den turen ødelagt. Jeg brukte resten av tiden i Dyrehagen til å sitte på en stol, og til nøden hompe rundt mens familien fartet rundt i hinderløyper og foretok andre akrobatiske krumspring.
Nå gjenstår det en hyttetur i Norge og jeg håper jo at jeg slipper flere ulykker og sykdomer nå. Det får jo holde med de vi allerede har fått servert i ferien.
Jeg har ikke fått laget et eneste kort i hele ferien, men holder nå på med NM-kortene, og de får dere ikke uansett lov å se før etter at vinneren er kåret. Så da får dagens illustrasjon være min minstemann, som forøvrig elsker å spise iskrem-kjeks. Ikke iskremen, men kjeksen... Her forøvrig brukt som kikkert. Er ikk de øya lyseblå eller? Fortsatt god sommer!!

My soul arrived after a while, and in the meantime we took a trip to the large zoo/themepark in Kristiansand for four days. The first thing I mangaged to do was to fall down the stairs in a haunted house and sprain my ankel. Sadly enough that ruined the rest of the trip for me, and I was forced to sit on a chair the remaining days while my family enjoyed themselves. I did though, have a nice time looking at people walking by and even got a sunburn.
We are off again to our summerhouse and I have not made a single card the whole summer! Well.. I'm actually doing my semifinale cards for The norwegian cardmaking championshop right now, but noone is allowed to see them until the finals are over. So until I get back here you'll have to do with a picture of my youngest one who just love icecreamcombs. Not the icecream, but the comb. Here used as a binocular. Has she got iceblue eyes or??

5 comments:

  1. ajaj...stackare där! inte roligt och göra sig illa, speciellt inte under semestern.
    Hoppas det är bättre med ankeln.
    Vad spännande det ska bli å få se ditt kort till tävlingen!!! HOppas du får visa det snart =)
    MÅ gott vännen och lycka till med korttävlingen och ankeln!
    Kram Petra

    ReplyDelete
  2. Goodness! I remember feeding her, a little liten liten barne and now she is a little girl! Amazing!

    We are "thinking" of coming to Norway for Christmas. We have never spent Christmas in NOrway before. HOpefully we'll make it a reality!

    D

    ReplyDelete
  3. jeg skjønner godt at sjelden har valgt å bli igjen i varmere strøk. det er litt av en sommer vi har hatt her så langt :)

    Glder meg uansett til du kommer i gang med kortlagingen igjen. det er alltid så inspirerende å se hva du har laget.


    Lykke til i NM

    ReplyDelete
  4. Hei Tonje. Så flott bilde av ditt herlige lille mirakel. Har vært inne på nettsiden din og lest, tørket snørr og tårer, mens jeg har forsøkt å sette meg inn i din situasjon. Fantastisk sjenerøst å dele sånne opplevelser med oss. Vi får virklelig noe å refletere over. Vi skal virkelig ikke ta noe for gitt. Og jeg er selv i den situasjonen hvor fertiliteten ser ut til å svikte fullstendig, så jeg vet at man virkelig ikke skal ta noe som helst som en selvfølge. Du er forresten utrolig god til å skrive. Har også lest om adopsjonen din. Utrolig bra at du deler med deg av alle tenkelige erfaringer. Du er virkelig et generøst og godt menneske.

    Har forresten kikket på dine kunsverk her inne mange ganger. Du er utrolig dyktig til å sette sammen de lekreste kreasjoner. Skulle gjerne lært meg noen teknikker jeg også. Må nok finne tid til det utover høsten, hvis tiden strekker til.

    Ha en strålende sommer videre, la oss håpe den snart kommer!

    Klem Anita

    ReplyDelete
  5. Jeg håper at du koser deg på hytta og at været der er litt bedre enn her på Klepp!!

    Du har forresten blitt "tatt" :-)

    Se innom bloggen min - innlegg av 28 juli! :-)

    Klem

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!