30 May 2007

Regn, regn, and even more rain...


Det regner og det regner og det regner. Bortsett fra at hagen gror igjen, gresset er en halv meter høyt og det er veldig grønt ute, så er det ingenting som minner meg om vår. Tvertimot. Dette minner meg om høstvær. Jeg har lyst å krype opp mot peisen under et ullteppe med kakao i hånden og lese en bok mens jeg planlegger jul og slikt.

Og i dette været slår kroppen min seg helt vrang. Det føles som om hvert ledd i hele kroppen er brukket og det er ikke få tårer som har falt de siste dagene når smertene blir for ille. Men i natt så ryddet min kjære Stein ut av badstuen og den skal tas i bruk for første gang i dag. Vi har hatt badstue her i fem år, men brukt den til lagerrom. Men nå skal skal jeg sitte der inne å tine å håpe at det kan myke opp leddene mine og endre litt på livet mitt i dag.

Imens får man forsøke å prise seg lykkelig over at regnet gjør at jeg slipper å vanne hage og blomster og vaske bilen. Og så skal jeg lage en del kort i dag, både julekort og desverre også kondolansekort.

Kortet i dag er en kombo med Magnolia (gjerdet) og Hänglar och stänglar. Malt med distess reinkere. Jeg begynner å få litt mere teken på det nå føler jeg. Stilen er veldig influert av Linda Muhr og hennes fantastiske kreasjoner.


Rain, rain and even more rain

Its raining and raining. Except for the grass that is almost two feet tall and all the green on the trees, nothing reminds me of spring. On the contrary, it feels like authumn. I feel an urge cuddle up under a big blanket by the fireplace with a cup of cocoa and read a good book or perhaps make plans for Christmas!

And in this weather, cold and humid, my joints really feels crappy. It feels like I've broken every single bone in my body. I cant't help for the tears that fall when the pain is at its worst. I should not have been born in this cold country.
Yesterday evening my hubby cleaned out our sauna that had been used for storage room for five years and today I'm gonna use it for the first time. I believe the heat from the sauna is going to save my day.

In the meantime I'll just have to enjoy the fact that with this rain I dont have to water my plants or wash the car. Nature is doing it for me.

The card today is a mix of Magnolia (the fence) and Hänglar och Stänglar (the girl). Its colored with distress reinkers from Rangers. I feel I'm getting the hang of it now.

7 comments:

  1. WOW Tonje...... BEAUTIFUL!!!!
    I love this card!
    So great!!!!!!


    Love Marja

    ReplyDelete
  2. Rett og slett nydelig ble kortet! Det der motivet kunne jeg også tenkt meg, men det har du vel fått stemplet opp ;) SÅ du hadde fått låne en masse, heldiggrisen! Klem fra mæ i nord!

    ReplyDelete
  3. Flott kort, Tonje! Og du - kos deg i bastua! Det hørtes deilig ut :)

    Og takk for nydelig hilsen i bloggen min *klem*

    ReplyDelete
  4. Takk for koselig hilsen i bloggen min :-)
    Nyyyyydelige kort, Snuppeline! Du er så dyktig til å sette sammen flotte, friske farger! Flink til å fargelegge er du også!
    Det var faktisk dine kort jeg har først lagt merke til når jeg begynte med kortlaging før 2 år siden :-) Du er en inspirasjonskilde de luxe :-). Dine kort med alkoholblekk tar fortsatt pusten fra meg!!

    Jeg linker til bloggen din også :-)

    Ha en fortsatt god uke og kos deg i badstua :-)

    ReplyDelete
  5. Hej
    Vilka fina kort du gör. Ha en bra dag!
    /Helena

    ReplyDelete
  6. Dette kortet er bare så utrolig fint! Motivet, fargene, design og din supre fargelegging gjør det til et favoritt-kort! :o)
    {klem]

    ReplyDelete
  7. I love this card - gorgeous!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!