29 April 2007

En millon marihøner


Hvis marihøner betyr lykke så kommer jeg til å være lykelig resten av livet. For nå har altså alle verdens marihøner bestemt seg for å bosette seg i hagen vår. Jeg vil anta at det er noen hundretusen marihøner i hagen min nå, og jeg kan ikke si jeg er helt overlykkelig. For en ting er en enslig marihøne. Den er søt og spennende og morsom. Men når de yngler, kryr, kravler og kryper overalt.. ja da går det over fra å være søtt til å å ble skikkelig ekkelt!

Nå vet jeg ikke det døyt om marihøner annet enn at de spiser lus. Og forhåpentligvis holder seg til den dietten og ikke finner ut at små menneskebarn er en del av dietten deres. (ok.. jeg har sett litt for mange rare filmer..)Men jeg må jo tilstå at hvis marihøner reproduserer seg selv i en høy hastighet så er jeg redd vi snart har et grasalt problem her!!
Er det noen der ute som er marihøneekspert, og som kan fortelle meg om jeg bør ringe skadedyrkontrollen og holde meg innendørs hele sommeren, eller kan jeg bare ta det med ro?


Ellers har helgen bestått av stempelmesse med høy kjøpefaktor, samt danseoppvisning av min minste lille engel som rocket, hipphoppet, slowdanceet og freestylet seg igjennom 13 danser og en times program i dag tidlig! Og hagearbeid. Men påfølgende marihøneangst. Det er definitivt vår ute. En vår hvor man så langt ikke tør å legge seg ut i grønn bikini i redsel for å bli misforstått som en kjempefeit lus. Og spist opp.

1 comment:

  1. Marihøner lar barn ligge..de går heller på større ting. Akkuratsom trollet i de tre bukkene bruse :) Bare fortell marihønene at de heller skal ta deg :D

    Hehe..litt seriøst..jeg tror marihønene dine vil forsvinne omtrent like fort somde kom. Snart er de over på andre beiteområder. de har sikkert bare funnet noe veldig godt i hagen din.


    Jeg kikket på hjemmesiden din og su du har slike gull og glitter kurs. det kan jeg jammen tenke meg. jeg er alt for dårlig på gull og glitter og vil gjerne lære meg mer.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!