27 March 2007

Snart påskeferie!!!


Ååååå som jeg er klar for påskeferie. Jeg skal bare ha unna denne bursdagsfeiringen, så er jeg klar som ertesuppe til å innta hytta ved sjøen, i solskinn, fuglekvitter, sene tv-kvelder, nitimen, påskenøtter, påskemarsipan, lange turer langs skog og mark, sove lenge og bare nyyyyyte livet. Så i dag må jeg rett og slett bake. Sjokoladekake, gulrotkake og kringle tenkte jeg på. Klarer vel alt på en gang hvis jeg bare planlegger litt.

Jeg burde imidlertid sjekket når det er høyvann, og om månen er i oppadgående eller nedadstigende fase nå. Man skal jo bare bake når det er flo og månen er ny. Da får man de lekreste og luftigste bakverk sies det. Jeg vet jo at mange steder i landet var det utenkelig å bake brød når det var lavvann. Da blir bakverket flatt og tungt. Jeg tror faktisk også at det stemmer litt jeg. Men i dag har jeg nok ikke tid til å vente på høyvannet. Jeg får fylle badekaret ekstra høyt opp og håpe at det har en effekt det også.

1 comment:

  1. Å, du er heldig som skal til hytte ved sjøen i påska!

    Jeg må nok være med opp til fjells, som en uvillig nisse på lasset... Nå som snøen har smeltet, og våren endelig kan anes i luft og natur, så skal vi på død og liv jakte på den halvdøde vinteren oppi fjellheimen! Nei, det ville jeg helst sluppet, men når man er familie, så får man vel prøve å gjøre ting sammen når det er ferietid... Jeg får legge godviljen til.

    Ha ei god påske, Tonje!
    {klem}

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!