25 January 2007

Variable dager



Et enkelt kort fordi noen ganger må ting gjøres enkelt.


Dagene flyr fort avsted, og på en måte er det veldig deilig, da det betyr at vår og sommer kommer fortere enn jeg aner. Samtidig er det temmelig frustrerende også fordi det er så mye jeg skulle ha gjort, og så liten tid til å få gjort ting.

Dagene for tiden bærer preg av to ting, smerter og forberedelser, samt sykehusbesøk. Det har hopet seg opp med sykehusbesøk denne uken her, alt kom visst på en gang, og selv om det er slitsomt så er det også greit å få avklart en del ting. Jeg fikk vite i går hvorfor jeg har så mange smerter i fingre, håndledd, tær og ankler.Det er artrose i alle leddene av mer eller mindre grad. Det er foreløpig ikke så mye,og de kan heller ikke si om jeg er en av del heldige som fortsetter å ha det på dette nivået eller om det kommer gradvis til å bli verre og verre. Jeg synes jo det er ille nå allerede, så jeg skjønner ikke hvilken livskvalitet man skal ha hvis det blir verre. Det går tydeligvis i bølgedaler dette her. Jeg har hatt gode dager men ser også at jeg har dårlige dager, slik som det har vært de tre-fire siste dagene.

Jeg ser nå frem imot å få c-pap'en min som jeg skal få neste uke. Jeg er muligens en idiot som ser frem imot noe slikt, da jeg jo skjønner at mange sliter seg fordervet med den, synes det er pyton og hater den. Men likevel tenker jeg at hvis noe kan hjelpe meg å unngå å ha hodepine 365 dager i uken, bli mer opplagt, få mere energi, så må det jo være en god ting.

Imens sitter jeg å forbereder kurs jeg skal holde utover våren. Det er alltid utrolig spennende, utfordrende og givende. Jeg gleder meg veldig til kurset neste uke, og håper samtidig at smertene vil avta noe så jeg får bedre dager og netter også.

2 comments:

  1. Jag halkar runt på norska sidor och hittar så otroligt mycket fina kort...bl a dina!
    Klem

    ReplyDelete
  2. Håper de kan finne ut av alle plagene dine Tonje,og at du blir bedre og bedre når du nå får undersøkt alt.Lykke til med "masken" og kortlagingen fremover.Snart er det vår og sommer- og ferie!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!