09 October 2006

Ut i skogen, opp i trærne


Jeg har en hemmelighet på gang. Det er en hemmelighet så lenge ikke gubben i huset leser bloggen min, noe jeg tviler sterkt på at han noensinne har tid til. Jeg driver nemlig å orienterer meg i det skjulte. I skogen.

Det har seg nemlig slik at familien driver med turorientering. Men i år har det vært dårlig med den saken. I helgen som gikk innså vi med skrekk og gru at vi bare hadde vært ute å gått to ganger, og at vi ikke engang hadde nok poeng til å få bronsemedalje engang.

Så derfor har jeg funnet ut at jeg skal gå for gull. Alene. Midt på dagen. Jeg sniker meg ut ved titiden om morgenen, med ryggsekk, matpakke, varm te, kniv, fyrstikker, mobiltelefon, jaktstøvler, rød genser (Det er midt i jaktseseongen så jeg vil helst ikke bli tatt for å være en elg!) samt kart og kompass og kjører ut til de forskjellie terrengene og løper vill og gal ut i skogen for å lete etter poster.

I dag vadet, gikk, løp og bannet jeg i to og en halv time bare avbrutt av en pause ved post 27. Det var et helvetes terreng å gå i, det virker som om all den nedbøren som har falt de siste døgnene bare har falt i det terrenget jeg gikk i. Derfor ble denne turen også veldig dyr. Fordi jeg kom hjem med klissvåte støvler og måtte kjøre en tur til SmartClub for å kjøpe støveltørkere i tillegg. Som jeg i skjul har montert i kjelleren i et rom jeg ikke bruker, slik at mannen ihuset ikke skal begynne å lure hvorfor jeg har så våte støvler.

Men... det er et men oppi det hele. Det er nemlig slik at jeg kun har en uke igjen før de tar ned alle postene for vinteren. Det betyr at jeg må gå hver eneste dag denne uken her for å rekke å gå til gull!

Jeg gleder meg til å se ansiktet til gubben når jeg fredag kveld kan proklamere at jeg har gått til gull!

2 comments:

  1. Så stiiilig! Det er bare du som kunne finne på noe slikt Tonje. Tenk når de roper opp deg til gullmerket. Ha kamera klar da!
    Jeg syntes du er kjempeflink. Og det er jo bra at du informerer noen om hva du gjør hver dag. Jeg mener i tilfelle du roter deg helt bort og ikke kommer hjem til middag eller kvelds. Da er det greit at alle vi vet hvor de skal lete etter deg!
    Lykke til Tonje!

    ReplyDelete
  2. så bildet først nå..


    Veldig bra komposisjon og dramatiske skyer!!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!