14 September 2006

Verdens største selvfølge


Tenk å være fire år og finne ut at man skal ha picnic i mammas og pappas seng klokken seks om morgenen! Jeg våknet at det klødde over hele kroppen og at det hørtes rare knitrelyder fra sengen min. Ved nærmere undersøkelser fant jeg ut at kløen kom fra smuler, og at knitringen var lyden av muffins nr. 7 som ble fortært av en nokså sulten Maia. Hun hadde bunkret seg opp i sengen med en pose muffins, hvorav halvparten var i hennes mage og resten i sengen.Rød saft i flaske, hvorav fordelingen mellom Maia og sengen var omtrent slik som med muffinsen, og en varm og glad jente som satt der som den største selvfølge og ønsket meg velkommen i de våknes rekker med et klapp på armen.

Som den største selvfølge i verden inntar min fireåring ektesengen med sine muffinser og rød saft. Uvitende om at samtlige av verdens Grete Roeder, Fedon Lindberger og barnepsykologer ville vridd seg i avsky. Hun sitter der i tussmørket og nyter smaken av søt muffins med perlesukker som knaser mellom tennene og ekte rød saft med millioner av kalorier mens hun studerer mamma og pappa som ligger utslått og snorker og sover.
Ååå den som var fire år igjen og kunne sitte i sengen klokken seks om morgenen mens dagen gryr å dytte hemningsløst i seg med det beste i verden. Føle seg varm og trygg og ønske en dag velkommen på en slik måte!

Men det er jo heller ikke dumt å være voksen og våkne til en blid jente med sukker rundt truten som klapper deg på armen heller da...

1 comment:

  1. Du er heldig som har en så koselig unge! Om bare noen år er det andre boller... Da vil hun hverken ligge i samme seng som dere eller våkne på den tiden av døgnet.
    Nyt det mens dere kan!

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!