12 September 2006

Sliiiiiiiiiiiiten


Jeg er sliten i dag. Veldig, veldig sliten. Lillemor er på femte dagen i rekonvalesensen sin, og er blitt dårligere igjen. De sa det ofte skjedde med voksne, at de ble verre etter en fire dager. Men de er et tilbakeslag når hun var så pigg i forgårs og så sutrete og plaget i dag. Det går liksom i ett hele tiden nå. Hun orker ingenting, vil bare ligge hele tiden. Klarer nesten ikke å få i seg drikke, og i alle fall ikke mat! Hun begynner allerede å bli litt tynnere. Så det blir til at jeg surrer rundt henne hele tiden. Kontinuerlig. Det er som å ha trippel vakt på sykehus. Forsøker å få i henne drikke. Stryker på ryggen og over håret. Trøster. Fikser isvann og isbiter, saft. Forsøker med loff. Vasker litt. Tar tempen.
Jeg synes ufattelig synd på henne. Særlig når jeg gjorde noe så dumt som å kikke ned i halsen hennes. Vel..... det lignet...ja..... helt ubeskrivelige ting der. Det var grønn-grått og lignet omtrent på spy. Jeg kan bare i min villeste fantasi forstå hvor ufattelig vondt det må være å ha det sånn i halsen sin.

Jeg håper hun blir bedre snart. Og jeg føler samtidig at jeg snart går på veggen. Jeg er så sliten, at bare jeg setter meg ned så sovner jeg. Sittende over avisen til og med! Men det må jo snu igjen. Snart. Håper jeg.

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!