15 September 2006

O Jul med din glede!


O Jul med din glede. Det er tyve grader ute, jeg sitter i shorts og svetter. Humlene surrer og biene stikker, og jeg lager julekort! Galskap vil nok de aller fleste tro og mene. Men for meg er det avslapning og glede. For meg er kortlaging noe av det mest forfyllende og gledelige ting jeg kan gjøre. Og særlig nå som jeg har hatt en uke med syk Maia og Erling Skakke i huset. Da er det ekstra deilig å sette seg ned på hobbyrommet, nynne noen julesanger og tenke julekort. Nyte stillheten og roen, både utvendig og innvendig og leke meg i farger og former. Det har til og med vært så ille at jeg har drømt om kortlaging på natten. Hver natt. I en hel uke! Jeg har drømt om stemplene mine, om farger og teknikker og bare lengtet etter å skape noe. Så la gå at det er sommer ute ennå, og at vinterstormer er langt unna. Det viktigste er jo å ha det godt, er det ikke?

3 comments:

  1. Hei Tonje, det var et utrolig vakkert julekort du hadde laget. Går det an å komme med en bestilling på disse?
    Du skriver så hyggelige meldinger at det er en fryd å lese dem. Kanskje Tonje skulle vært en forfatter som også illustrerer bøkene sine selv. Jeg bare undrer...
    Gleder meg til å se hva du produserer fremover.

    ReplyDelete
  2. Tusen takk for hyggelige tilbakemelding. Joda.. det er nok mulig å komme med bestilling på julekort ;-)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!