24 September 2006

Jentene, Gamle Ole og Gummihjelmen.


I går var den store dagen med jentene og gamle Ole i skjønn forening. Ååå som jeg gledet meg til det. Ikke bare skulle jeg forene en haug med jenter som jeg var litt usikker på om gikk sammen sosialt, men jeg skulle også servere Gamle Ole og alle slektningene hans til en jomfruelig samling jenter.

Jeg hadde en uforglemmelig kveld. Ikke bare fordi huset luktet promp og jeg måtte ut for å trekke frisk luft med jevne mellomrom. Men like mye fordi det var en festlig gjeng jeg hadde samlet som aldri hadde et stille øyblikk mellom seg. Det absolutte høydepunktet var nok når Benthe reiste seg opp for å holde verdens mest rørende tale om vennskapet vårt. Da grein jeg. For Benthe og jeg har verdens yngste vennskap. Men likevel et så utrolig nydelig og godt et. Jeg er veldig glad i Bente, som jeg er i mange av vennene mine, og jeg gleder meg over å ha blitt kjent med henne. Jeg føler meg så priviligert, så ydmyk over å ha blitt kjent med henne. Over de måtene hun beriker livet mitt med latter og ettertanke.

Og latter skulle det bli. Det er jo en kjent sak blandt disse jentene at jeg har det med å få ting i hodet. Slik som jernstenger og andre flyvende objekter. Derfor er det for lenge siden kastet ut et forslag om at jeg burde ha meg en gummihjelm. For beskyttelse. Til det daglige antrekket!
Og etter talen, ba Benthe meg lukke øynene. Jeg gjorde så, og fikk deretter plassert noe på hodet. Deretter lukke dem opp igjen, mens alle hylte av latter. Og der fikk jeg se det: En eget designet Gummihjelm bare til meg!! Med mikroperler, stempler, gummi, blomster og alt hva som hører til! Den var rett og slett fantastisk... merkelig/morsom/hysterisk!!!
Jeg må tilstå. Det er bare Benthe og ingen andre som kunne ha funnet på noe slikt!! Hun har til og med brukt de fargene som hun forbinder mest meg meg!

Kvelden fortsatte med karaoke med skjeive toner til naboens sannsynligvise søvnløse fortvilelse. Karaoken begynte klokken to, bare for å si noe om hvordan vi lå an i løype.
Og da vi endelig krøyp i køya på morgenkvisten mens fuglene sang, var det med et gedigent smil om munnen. Jeg håper alle hadde det fint. Jeg hadde det i alle fall helt og totalt knall!!

2 comments:

  1. Så kjekt å lese at du hadde det så fint på dagen din, og festen din. Ønsker deg en riktig god natt. Klem fra meg.

    ReplyDelete
  2. Det hørtes ut til at det var en vellykket fest! Og hjelmen kommer nok til nytte neste gang dere skal til Kalymnos!!
    Det er godt å ha gode venner.

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!