08 September 2006

Anstrengende uke


Jeg føler jeg har løpt en hel uke. Det er i og for seg ingen uting. Man kan jo både risikere å bli i bedre form og miste noen kilo. Eller pådra seg hjerteinfarkt og kneslitasjer, etter som man ser på det postitivt eller negativt.
Jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å pådra meg. Men jeg er sliten. Veldig sliten. Da er det vanvittig deilig å ha sin egen blogg hvor man kan klage så mye man vil uten at noen går lei.

Det begynte med at jeg var på stempelscrap-messen på Skedsmohallen i det som føles var to sammenhengende døgn av kjøpegalskap. Deretter inntok en nordlenning huset vårt i to dager for å demontere klima-anlegget for å montere nytt samt varmepumpe.

Og i og med at jeg føler meg omtrent som en fange i eget hus når det rusler fremmede rundt her, blir jeg dødsstressa av sånt. Ikke kan jeg rusle rundt i trusa når jeg vil og hvor jeg vil. Ikke føler jeg at jeg kan synge og plystre skjærende falsk mens jeg sitter på hobbyrommet, og ikke føler jeg at jeg kan prompe på do heller. I redsel for at nordlenningen skulle høre det.

Og så skulle vi til Danmark. Min gubbe og jeg skulle ha vår aller første 12 timers økt sammen siden vi ble kjent med hverandre. Hadde under enormt mye mas klart å få barnevakt og gode greier. Et døgn i Danmark, god mat, ikke gjøre noe. Bare stirre på havet og prate med hverandre. Men nei da...
Gubben kommer hjem med isjias. Ser ut som Erling Skakke og kan knapt gå. Dagen etterpå finner jeg han bevisstløs på badet. Han har svimt av mens han satt på do, knallet hodet i vasken, fått hjernrystelse, kuttet seg opp, blod over alt. Og så lege. Men det er først etter at han har besvimt en gang til. Jeg er redd. Kjemperedd.

Og om ikke det var nok så skal lille 4 åringen min i en operasjon. En mandeloperasjon. Men jeg er like redd som om det skulle være en kvadruppel bypass operasjon. Redd for henne og redd for meg og hvilke følelser jeg måtte bli konfrontert med. Men det går bra. De er kjempesøte på Volvat.

Nå sitter hun i stuen og ser på tv. Det er godt det er kanaler som viser tv døgnet rundt for barn snart. Erling Skakke ligger utstrakt på sengen og snorker så det klirrer i glassruten, og i kjelleren står det faktisk TO NYE NORDLENNINGER som skal montere elektrisiteten på anlegget. Ikke noe mer promping på meg i dag heller.

Og jeg springer frem og tilbake med is, kald saft, mere is, isbiter, spagetti rimini, mere is, dyne, pute, håndkle, is, saft, do, flere isbiter hele dagen.

Og jeg lengter mot kjedelige ensformige dager uten hendelser av noen slag.

1 comment:

  1. Anonymous8/9/06 23:37

    Heisann Snuppeline.
    Huff og huff..ja dette må da virkelig være nok for laaaaang tid fremover..håper dere får det rolig i heimen fremover.. og at pumpen snart er på plass så du kan få prompe og synge så mye du orker..hehe.. ;) det tror jeg du har fortjent nå.. ønsker deg en fin kveld.
    Klem fra Josefine/Elisabeth.Rubberstamps :)

    ReplyDelete

Thank you for leaving a comment on my blog!
Takk for at du legger igjen en kommentar i bloggen min!